Niedziela, 3 Marzec 2024 
 
 Menu Główne
>>> Strona główna
>>> Forum
>>> Artykuły
>>> Linki
>>> Statystyka
>>> Pierwsze 10
>>> Rekomenduj
 
 
 Szukaj

 
 
 Subskrypcja
Jeżeli chcesz otrzymywać informacje o nowych wersjach, dodatkach albo aktualizacji strony - podaj swój e-mail i zapisz się !
Email:

Dodaj  Usuń
 
 
 Panel
>>> Pomoc
>>> Nowy użytkownik
>>> Logowanie
 
 
 Kto zalogowany
Goście: 1
Użytkownicy: 0
 
 
 Kontakt

left e-mail
ICQ: 230809939
Gadu-Gadu: 749783

 
 


Debiut kosmicznego samolotu
: 27/03/04 - 10:27:04 przez Admin
 
Agencja NASA zapowiedziała na sobotę eksperymentalny lot maszyny X-43, bez pilota, będącej rozwiązaniem pośrednim między samolotem i pojazdem kosmicznym.

Podczas lotu X-43 ma osiągnąć szybkość Mach 7, czyli siedmiokrotnie przewyższającą szybkość dźwięku (ok. 7.700 km/h). Byłby to rekord świata w szybkości osiągniętej przez obiekt latający w atmosferze.

X-43 zostanie wystrzelony spod skrzydła bombowca B-52, który wystartuje z bazy lotniczej Dryden, w Kalifornii. Następnie silnik rakietowy wyniesie go na wysokość 30 km, gdzie aparat rozpocznie samodzielny lot trwający ok. 6 minut.

Po wykonaniu serii manewrów, X-43 spadnie do Pacyfiku. W odróżnieniu od klasycznych rakiet i wahadłowców, silnik X-43 wykorzystuje do spalania tlen atmosferyczny. Nie musi więc posiadać dużych i ciężkich zbiorników tlenu jak rakiety i wahadłowce.

Rzecznik NASA oświadczył, że warunki meteorologiczne są prawie idealne i wszystko wskazuje na to, że eksperyment odbędzie się. Pierwszy lot X-43 w 2001 r. nie udał się bowiem prototyp uległ zniszczeniu.

Eksperyment będzie w znacznej części sfilmowany, jednak rzecznik NASA Alan Brown przyznał, że nie wie czy wszystkie zdjęcia zostaną ujawnione.

Komentarz:

Nie ma komentarzy.

   
 
 Głosowanie
Czy odkryty niedawno nowy obiekt większy od Plutona powinien zostać uznany za planetę?
 
Tak
Nie
Nie wiem
 

 
 
 Kalendarz
Dzisiaj są imieniny:
>> więcej
 
 
 Reklama
AstroNET - Polski Portal Astronomiczny
SONDY KOSMICZNE
 
 
   Copyright © by Arkadiusz Jarecki 2000-2011. All rights reserved.